van de nova

veelgestelde vragen

Verkeerde pincode advocatenpas

Top 3 van veelgestelde vragen van advocaten aan het Informatiepunt deze maand.

V: Om in te loggen met de advocatenpas heb ik drie keer de verkeerde pincode ingevoerd. Wat nu?

A: Via het advocatenpasportaal (portal.advocatenpas.nl) kunt u aangeven dat u uw pincode van uw advocatenpas kwijt bent. Ga hiervoor naar de tab Ondersteuning en vervolgens naar ‘Ik ben mijn pincode vergeten’. Leverancier DigiCert+QuoVadis neemt dan contact met u op. Let op: als u vijf keer achter elkaar de verkeerde pincode heeft ingevoerd, wordt de advocatenpas definitief geblokkeerd. Om veiligheidsredenen is het in dat geval de enige oplossing om een nieuwe pas aan te vragen.

V: Ik ben momenteel kantoorverantwoordelijke, maar ga binnenkort ons kantoor verlaten. Hoe kan ik een nieuwe kantoorverantwoordelijke doorgeven?

A: Dat doet u eenvoudig via Mijn Orde. Ga naar de tab ‘Wijzigingen doorgeven’ en klik op ‘Ik wil de kantoorverantwoordelijke van mijn kantoor wijzigen’.

V: Ik ga bij een buitenlandse vestiging van mijn kantoor werken. Wat moet ik regelen ten behoeve van mijn inschrijving op het tableau?

A: U kunt van het voorschrift op een locatie kantoor te houden (artikel 12 derde lid Advocatenwet) ontheffing aanvragen door middel van het formulier ‘verzoek ontheffing kantoorhouden buiten Nederland’. Dit formulier vindt u op de pagina ‘Modellen, handleidingen, formulieren’ van de website van de NOvA. Let op: u moet de aanvraag minimaal twee maanden voor vertrek naar het buitenland indienen bij de algemene raad.

Meer vragen?

Bekijk alle veelgestelde vragen op advocatenorde.nl/faqs. Staat uw vraag hier niet bij? Het Informatiepunt voor advocaten is op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.30 uur op (070) 335 35 54 en via informatiepunt@advocatenorde.nl. Het Informatiepunt geeft voorlichting aan advocaten over de regelgeving voor de advocatuur en beantwoordt vragen van advocaten over het gebruik van online applicaties van de NOvA.