van de nova
veelgestelde vragen
Hoe stap ik over van het papieren Advocatenblad naar de digitale versie?
Top 3 van veelgestelde vragen van advocaten aan het Informatiepunt deze maand.
V: Voor welke digitale portals kan ik een medewerker van mijn kantoor machtigen?
A: Er zijn negen portals waarop u met de advocatenpas kunt inloggen. U kunt voor al deze portals een medewerker of andere advocaat machtigen via advocatenpas.
V: Als ik na mijn zwangerschaps- en bevallingsverlof aansluitend ouderschapsverlof wil opnemen, moet ik dan over die periode PO-punten behalen?
A: Als een advocaat, na het zwangerschaps- en bevallingsverlof ook nog ouderschapsverlof opneemt of anderszins ‘vrij’ wil zijn, valt dat niet onder de regeling van artikel 4.7 lid 6 Verordening op de advocatuur.
V: Ik wil graag van het papieren Advocatenblad overstappen naar de digitale versie. Wat moet ik daarvoor doen?
A: Iedere advocaat/abonnee heeft de keuze tussen de papieren versie en het e-magazine van het Advocatenblad. U kunt via Mijn Orde uw voorkeur aangeven. Daarnaast kan de kantoorverantwoordelijke van het kantoor dit voor alle – aan het kantoor verbonden – advocaten doorgeven. In dat geval kan de individuele advocaat dit niet meer zelf aangeven.
Bekijk alle veelgestelde vragen op advocatenorde.nl/faq. Staat uw vraag hier niet bij? Het Informatiepunt voor advocaten is op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.30 uur op (070) 335 35 54 en via informatiepunt@advocatenorde.nl. Het Informatiepunt geeft voorlichting aan advocaten over de regelgeving voor de advocatuur en beantwoordt vragen van advocaten over het gebruik van online applicaties van de NOvA.
benoemingen en verkiezingen
Adviescommissie familie- en jeugdrecht
Benoemt als lid per 6 maart 2023:
- mr. C.A.J.E. (Caroline) Habets
- mr. K.M. ( Karen) Lans
- mr. M.J. (Mirte) van Lingen
- mr. S.H. (Sarah) Oosterhuis-Broers
- mr. C.C. (Carmen) Sneper