van de nova

veelgestelde vragen

Hoe vaak kan ik een verkeerde pincode invullen voordat mijn advocatenpas wordt geblokkeerd?

Top 3 van veelgestelde vragen van advocaten aan het Informatiepunt deze maand.

V: Hoe kan ik doorgeven dat ons kantoor een andere kantoorverantwoordelijke heeft?

A: Na het inloggen in MijnOrde gaat u naar ‘wijzigingen doorgeven’. Daar scrolt u naar beneden naar het stukje voor kantoorverantwoordelijken. Hier kunt u de wijziging doorgeven.

V: Kan onze advocaat-stagiair deelnemen aan het gestructureerd intercollegiaal overleg?

A: Dat mag, maar de advocaat-stagiair telt niet mee voor het aantal deelnemers.

V: Ik heb op mijn advocatenpasreader drie keer de verkeerde pincode ingevoerd. Wat nu?

A: Dan kunt u het nog twee keer proberen. Als u de vijfde keer de verkeerde pincode invult, wordt uw advocatenpas geblokkeerd. Let wel op: het helpt niet om een dag later ‘opnieuw’ te beginnen. De eerdere foute pogingen worden opgeteld. U kunt via de advocatenpasportal melden dat u uw pincode kwijt bent (via kopje ‘ondersteuning’ en daarna ‘pincode kwijt’) of anders contact opnemen met QuoVadis/DigiCert.

Meer vragen?

Bekijk alle veelgestelde vragen op advocatenorde.nl/faqs. Staat uw vraag hier niet bij? Het Informatiepunt voor advocaten is op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.30 uur op (070) 335 35 54 en via informatiepunt@advocatenorde.nl. Het Informatiepunt geeft voorlichting aan advocaten over de regelgeving voor de advocatuur en beantwoordt vragen van advocaten over het gebruik van online applicaties van de NOvA.